Verbod op blote bast... ook in de bieb??

donderdag 2 juli 2009

23 Dingskes in de hitte

In de hitte vanonder het schuine dak van de Heusdense bieb, ben ik maar weer eens aan het 'Dingen' geslagen.

De biebleden liggen nu toch in het zwembad of in de Maas, dus alle tijd om me maar weer eens te verdiepen.


Wat ik al meteen merk, is dat ik nu al niet meer weet hoe het met bijvoorbeeld LibraryThing zit, maar gelukkig heb ik een coach waar ik me dan tot kan richten. Verder snap ik nog steeds het RSS-feed gedoe niet. Wanneer ik bijvoorbeeld op het RSS-dingske van Lowlands ga staan, dan kan ik me wel abonneren, maar hoe zet ik dat ding dan op mijn blog? Of is dat helemaal niet de bedoeling??

Kortom, ik ben nog zoekende, al ben ik dus wel veel op Hyves en My Space te vinden! Vind dit blog ook niet zo handig. Hoe je mensen toevoegt -volgers- en hoe je mensen opzoekt vind ik bij Hyves en My Space toch een stuk gemakkelijker!


Hoe ik over Web 2.0 denk? (want dat is tenslotte punt 9) Hyves en My Space vind ik fabeltastisch. Snuffelen in andersmans leven ;), contact leggen met (oud)bekenden, volslagen vreemden, muzikanten (vooral op My Space) en meer te weten komen over bepaalde onderwerpen. Dát vind ik dus leuk aan die sites, maar da's dus vooral op privégebied.



Hoe ik dit zie voor de bibliotheken? We zitten al op Hyves, maar dit moet nog flink gepromoot worden! Ik denk hierbij vooral aan de jeugd die we hiermee kunnen bereiken. Door middel van 'polls' kun je op de hoogte blijven van wat er leeft bij de jongeren en door middel van de berichten en blogs kun je je leden op de hoogte houden.

Ik zie dit niet zo als het gaat om RSS-feeds en zo'n apart blog. Je moet als Bieb dan écht niets te melden hebben en naar mijn idee volstaat dan een goede website en een mooie Hyvespagina.

Flickr bijvoorbeeld vind je ook in een soortgelijke vorm terug op Hyves en Twitter ook (op Hyves en www-tje). Voor mij blijft Hyves dus voorlopig nog op nr. 1, lekker alles 'onder één dak'.

Hé, zie ik daar een mus van het dak vallen? Volgens mij wel! Waar blijft die ijsboer nou, die altijd langskomt met z'n karretje... pfff.... is het bij jullie ook zo warm??

Ik ga d'r weer vandoor!

2 opmerkingen:

  1. Hoi,
    Kan ik ook die hyvespagina kijken als ik niet ben aangemeld. En hoe kom ik daar dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Karin,
    Ik wilde je toevoegen bij Twitter maar de site was overbelast gisteren, morgen weer een kans,
    doei, en Twitter ze (kan ook naar Zeeland)Willemien

    BeantwoordenVerwijderen

Folk Dranouter - het leukste festival van de Benelux ! !

Fototjuhs...

Loesje...